• 72379000(9821+)
  • Info@Sarmadsteel.Com

پروژه ای که با مشارکت غول های معدنی و راهبری ایمیدرو به نتیجه رسید

پروژه ای که با مشارکت غول های معدنی و راهبری ایمیدرو به نتیجه رسید

پروژه ای که با مشارکت غول های معدنی و راهبری ایمیدرو به نتیجه رسید

سرمایه گذاری ۲۳ هزار میلیارد تومانی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی

هدف کلی از اجرای پروژه ملی انتقال آب خلیج فارس(خط اول)؛ شیرین سازی و انتقال آب در مجموع به میزان ۶۵۰ میلیون متر مکعب در سال است که با راهبری ایمیدرو اجرایی شد و به نتیجه رسید.

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، هم اکنون انتقال آب از خلیج فارس به استان های هرمزگان، کرمان و یزد با خط یک انجام می شود. شرکت های گل گهر، ملی صنایع مس ایران و چادرملو با سرمایه گذاری ۲۳ هزار میلیارد تومان در خط اول این پروژه مشارکت داشته اند.

در فاز اول شیرین سازی حدود ۱۸۰ میلیون مترمکعب در سال، که ۱۳۰ میلیون متر مکعب آن به استان های کرمان و یزد انتقال می یابد و ۵۰ میلیون متر مکعب برای شرب استان هرمزگان استفاده خواهد شد. ظرفیت اجرایی در فازهای ۲ و۳ (همین پروژه)، برای شیرین سازی و انتقال ۴۷۰ میلیون متر مکعب در سال است. این بخش از پروژه شامل سه قطعه است.

قطعه اول پروژه از محل آبگیر تا مجتمع گل گهر که طول خط انتقال حدود ۳۰۰ کیلومتر با دبی آب انتقالی ۴.۴متر مکعب بر ثانیه است.

قطعه دوم به طول خط انتقال حدود ۱۵۰ کیلومتر از معدن گل‌گهر سیرجان تا مجتمع مس سرچشمه کرمان، با دبی انتقالی ۳ متر مکعب بر ثانیه است.

همچنین قطعه سوم با طول مسیر اصلی خط انتقال اصلی حدود ۳۷۰ کیلومتر از ایستگاه شماره ۳ قطعه دوم تا مجتمع فولادی اردکان یزد با دبی آب انتقالی ۲ متر مکعب بر ثانیه است.

مشخصات آب شیرین کن پروژه

واحد اول آب شیرین کن دارای ۲۰۰ هزار متر مکعب ظرفیت در روزو واحد دوم آب شیرین کن دارای ظرفیت ۲۰۰ هزار متر مکعب در روز است که میزان پیشرفت فیزیکی آن به ۷۷ درصد رسیده است.

قطعه نخست خط اول انتقال آب خلیج فارس پایان سال ۹۹ به بهره برداری رسید. پروژه انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به نقاط مختلف کشور؛ با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو اجرا شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های ما


https://www.sarmadsteel.com/wp-content/uploads/2020/10/0_.png
طرح های توسعه ای

طرح های توسعه ای

طرح های توسعه ای در حال انجام شرکت فولاد سرمد ابرکوه شامل پروژه های عمرانی، پروژه های فناوری اطلاعات، پروژه های فرهنگی تقسیم می شود: 1-مطالعات اتصال ریلی مجتمع ...

پروژه های زیر ساخت

پروژه های زیر ساخت

بخش مهم و حائز اهمیت پروژه های طرح توسعه، مربوط به زیرساخت، تامین آب، برق و گاز مجتمع می باشد. جهت پیگیری و به نتیجه رساندن پروژه های زیر ...

واحد احیا مستقیم

واحد احیا مستقیم

به منظور تکمیل زنجیره فولاد و توسعه سبد محصولات و نیز سهولت در تامین خوراک واحد فولادسازی و سعی در کاهش قیمت تمام شده، طرح احداث واحد احیای مستقیم ...

واحد کلاف سازی

واحد کلاف سازی

با توجه به زیر‌ساخت¬های موجود و به منظور تکمیل سبد محصولات تولیدی واحد نورد و نظر به تعداد اندک واحدهای سیم‌سازی در کشور و تقاضای بازار برای این محصول، ...

ارتباط با ما


https://www.sarmadsteel.com/wp-content/uploads/2020/10/0_.png

شماره تماس

72379000(9821+)

آدرس

تهران ، میدان صنعت، بلوار خوردین، ضلع شمال چهار راه دادمان، خیابان توحید یک، پلاک

پست الکترونیک

info@Sarmadsteel.com