• 72379000(9821+)
  • Info@Sarmadsteel.Com

ارتقای رتبه ایران در تولید فولاد طی شش ماهه نخست میلادی

ارتقای رتبه ایران در تولید فولاد طی شش ماهه نخست میلادی

ارتقای رتبه ایران در تولید فولاد طی شش ماهه نخست میلادی

داده‌های انجمن جهانی فولاد حاکی از رشد مثبت تولید فولاد ایران و رشد منفی تولید فولاد جهان در نیم‌سال نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به  گزارش روابط عمومی شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه، انجمن جهانی فولاد گزارش تولید جهانی فولاد را در نیم‌سال نخست سال جاری میلادی منتشر کرده است. بنا بر داده‌های منتشر شده توسط این انجمن تولید فولاد ایران در شش ماه نخست سال جاری میلادی ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تن بوده است. این حجم از تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۸ درصد رشد داشته است.

همچنین آمار گویای این است که هر چند ایران از سال ۲۰۱۸ میلادی تا ۲۰۲۲ میلادی همواره دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان به شمار می‌آمده است، اما در سال نیم سال نخست سال جاری میلادی در جایگاه هشتمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان قرار گرفته و برزیل و ترکیه به ترتیب رتبه‌های ۹ و ۱۰ را در اختیار دارند.

افزون بر اینها در نیم‌سال نخست امسال چین، هند، ژاپن، امریکا، روسیه، کره جنوبی و آلمان همچنان رتبه‌های یک تا هفت تولید جهانی فولاد را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر آمار انجمن جهانی فولاد در شش‌ماهه نخست سال ۲۰۲۳، ۹۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد در جهان تولید شد. حجم تولید جهانی در این مدت از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱/۱ کمتر بوده است.

تولید چین نیز در نیم‌سال اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱.۳ درصدی به ۵۳۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

تولید فولاد هند و روسیه نیز همچون چین و ایران در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد مثبت داشت اما دیگر کشورهایی که در فهرست ۱۰ تولیدکننده بزرگ فولاد جهان قرار دارند، نیمه اول سال جاری میلادی را با کاهش تولید نسبت به نیمه اول پارسال این سال سپری کردند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های ما


https://www.sarmadsteel.com/wp-content/uploads/2020/10/0_.png
طرح های توسعه ای

طرح های توسعه ای

طرح های توسعه ای در حال انجام شرکت فولاد سرمد ابرکوه شامل پروژه های عمرانی، پروژه های فناوری اطلاعات، پروژه های فرهنگی تقسیم می شود: 1-مطالعات اتصال ریلی مجتمع ...

پروژه های زیر ساخت

پروژه های زیر ساخت

بخش مهم و حائز اهمیت پروژه های طرح توسعه، مربوط به زیرساخت، تامین آب، برق و گاز مجتمع می باشد. جهت پیگیری و به نتیجه رساندن پروژه های زیر ...

واحد احیا مستقیم

واحد احیا مستقیم

به منظور تکمیل زنجیره فولاد و توسعه سبد محصولات و نیز سهولت در تامین خوراک واحد فولادسازی و سعی در کاهش قیمت تمام شده، طرح احداث واحد احیای مستقیم ...

واحد کلاف سازی

واحد کلاف سازی

با توجه به زیر‌ساخت¬های موجود و به منظور تکمیل سبد محصولات تولیدی واحد نورد و نظر به تعداد اندک واحدهای سیم‌سازی در کشور و تقاضای بازار برای این محصول، ...

ارتباط با ما


https://www.sarmadsteel.com/wp-content/uploads/2020/10/0_.png

شماره تماس

72379000(9821+)

آدرس

تهران ، میدان صنعت، بلوار خوردین، ضلع شمال چهار راه دادمان، خیابان توحید یک، پلاک

پست الکترونیک

info@Sarmadsteel.com