• 72379000(9821+)
  • Info@Sarmadsteel.Com

مدیرعامل چادرملو اعلام کرد:بهره برداری طرح کنسانتره یک میلیون تنی عصرنوین بهاباد تا پایان سالجاری

مدیرعامل چادرملو اعلام کرد:بهره برداری طرح کنسانتره یک میلیون تنی عصرنوین بهاباد تا پایان سالجاری

مدیرعامل چادرملو اعلام کرد:بهره برداری طرح کنسانتره یک میلیون تنی عصرنوین بهاباد تا پایان سالجاری

امیر علی طاهر زاده گفت: طرح کنسانتره یک میلیون تنی عصرنوین بهاباد از جمله طرح‌هایی است که با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۲۰۰ میلیارد تومان تا اواخر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در حاشیه مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدن (ایران کانمین) ودر جمع خبرنگاران با اشاره به دهها طرح توسعه در راستای تکمیل زنجیره فولاد و صنایع پائین دستی گفت : هم اکنون حدود ۳۵ طرح با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵ میلیارد یورو از سوی چادرملو در حال اجراست که نقش قابل توجهی در اشتغالزایی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش مجموعه چادر ملو این است که زنجیره فولاد به ویژه در صنایع پایین‌دستی را تکمیل کند، افزود: در همین راستا تلاش داریم توسعه‌های هوشمند و هدفمند شرکت را با بهره گیری از دانش، نوآوری و ایده های مرکز علمی و پژهشی و شرکتهای دانش بنیان محقق سازنیم.  

طاهرزاده در پاسخ به طرح های زیر ساختی چادرملو، با بیان اینکه یکی از گلوگاه‌های اصلی اجرای طرح‌های توسعه مسائل مربوط به زیرساخت‌هاست، تصریح کرد: یکی از گلوگاه‌های اصلی اجرای طرح‌های توسعه در شرایط فعلی مسایل مربوط به زیرساخت‌هاست که مهمترین آن موضوع برق است به همین منظور چادرملو در سالهای اخیر همواره درراستای تامین این نیاز اساسی انرژی گام های مثبتی برداشته است، از جمله  نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی جدید که به صورت EPC در مجتمع صنعتی این مجموعه اجرا می شود. هم اکنون فاز یک نیروگاه در بخش گازی نزدیک به ۶۰ درصد و فاز ۲ گازی حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تاکید کرد: تلاش ما این است که بتوانیم این نیروگاه یاد شده تا قبل از پیک برقی که برای سال آینده متصور است؛ وارد مدار تولید کنیم و به صورت خودتامین بخشی از برق موردنیاز خود را نیز تهیه و تامین کنیم.  

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به نیروگاه خورشیدی جدیدی که به تازگی کلنگ آن به زمین زده شد، اشاره  و خاطرنشان کرد: علاوه بر نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی، کلنگ یک نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی جدید در منطقه خضرآباد یزد را به زمین زدیم تا بخشی از شاخص های صنعت سبز را در بخش‌های مختلف صنعت فولاد ساری و جاری کنیم.

به گفته وی، همچنین ۲ نیروگاه خورشیدی۱۰ مگاواتی جدید نیز در منطقه‌های بهاباد و اردکان در دست اجرا داریم که برندگان مناقصه آنها انتخاب شدند.

طاهرزاده یادآوری کرد:  هم اکنون یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی و یک نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در مجتمع صنعتی اردکان در حال فعالیت است که انرژی تولیدی آن به شبکه سراسری برق کشور تزریق و بخشی از آن برای مصارف واحدهای تولیدی مجتمع به مجموعه بازگردانده می شود.  

وی با تاکید بر اینکه تکنولوژی تولید فولاد در مجموعه چادرملو تکنولوژی به روز، گفت: درصدد هستیم که مصرف انرژی در بخش‌های مختلف به خصوص برق، گاز و آب را به حداقل ممکن برسانیم. در همین راستا مجموعه چادرملو در قالب شرکت واسکو در انتقال آب خلیج‌فارس به منطقه اردکان با ۸۲۰ کیلومتر مشارکت کرده که به موجب این طرح آب موردنیاز مجموعه چادرملو تا جایی که ممکن است بیشتر از طریق آب‌شیرین شده تامین شود تا بتوانیم در بخش‌های مختلف مجموعه از آب‌های زیرزمینی حداقل استفاده را داشته باشیم و به نوعی آب‌های زیرزمینی را برای آیندگان حفظ و مراقبت کنیم.

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو همچنین به دو پروژه معدنی که به تازگی در داخل مجموعه چادرملو استارت آن زده شده است، اشاره کرد و گفت: عملیات باطله برداری از معدن دی ۱۹ که با مشارکت شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران انجام می شود به خوبی پیش می رود و تاکنون نزدیک به ۱۳۰ میلیون تن باطله‌برداری آن انجام شده است؛ و پیش‌بینی می شود تا اواخر سالجاری بتوانیم به سنگ‌آهن معدن دی ۱۹ دسترسی پیدا کنیم.

وی همچنین آغاز عملیات اکتشاف آنومالی ۱۰ در منطقه ساغند را که به صورت مشارکت انجام می شود دومین منبع تامین خوراک کارخانجات چادرملو در آینده نزدیک اعلام کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های ما


https://www.sarmadsteel.com/wp-content/uploads/2020/10/0_.png
طرح های توسعه ای

طرح های توسعه ای

طرح های توسعه ای در حال انجام شرکت فولاد سرمد ابرکوه شامل پروژه های عمرانی، پروژه های فناوری اطلاعات، پروژه های فرهنگی تقسیم می شود: 1-مطالعات اتصال ریلی مجتمع ...

پروژه های زیر ساخت

پروژه های زیر ساخت

بخش مهم و حائز اهمیت پروژه های طرح توسعه، مربوط به زیرساخت، تامین آب، برق و گاز مجتمع می باشد. جهت پیگیری و به نتیجه رساندن پروژه های زیر ...

واحد احیا مستقیم

واحد احیا مستقیم

به منظور تکمیل زنجیره فولاد و توسعه سبد محصولات و نیز سهولت در تامین خوراک واحد فولادسازی و سعی در کاهش قیمت تمام شده، طرح احداث واحد احیای مستقیم ...

واحد کلاف سازی

واحد کلاف سازی

با توجه به زیر‌ساخت¬های موجود و به منظور تکمیل سبد محصولات تولیدی واحد نورد و نظر به تعداد اندک واحدهای سیم‌سازی در کشور و تقاضای بازار برای این محصول، ...

ارتباط با ما


https://www.sarmadsteel.com/wp-content/uploads/2020/10/0_.png

شماره تماس

72379000(9821+)

آدرس

تهران ، میدان صنعت، بلوار خوردین، ضلع شمال چهار راه دادمان، خیابان توحید یک، پلاک

پست الکترونیک

info@Sarmadsteel.com